Skip to Content Contact Us

תכשיטים שמייצגים משמעות

צוות הבורסה לתכשיטים זמן קריאה: 5 דקות Uncategorized

תכשיטים במהותם אמורים לקשט את הגוף ולהוסיף לנו חן והדר. חלקם מציינים מעמד, סטטוס ויוקרה, לחלקם יש ערך סנטימנטלי שלא יסולא בפז והם מלווים אותנו משחר הזמנים. לצד התכשיטים הללו ישנם גם תכשיטים בעלי משמעות, במאמר זה נסקור את התכשיטים שמייצגים בשבילנו משהו אחר, משהו עמוק שקשור אלינו בנפש ולזהותנו האישית.

תכשיטי שמות

שלא כמו שרשראות, צמידים וטבעות רגילים, לתכשיטי שמות יש משמעות עמוקה. הם נושאים את השם הפרטי שלנו, שמוצג לראווה לעיני כל. זהו לא עוד תכשיט מן המניין אלא תכשיט מיוחד. תכשיטי שמות יכולים להציג את השם המלא שלנו, את האות הראשונה של השם שלנו ולפעמים להכיל את שמות הילדים שלנו, דבר שהופך אותם לעוד יותר משמעותיים וסנטימנטליים, שכן הם מציינים את שמותיהם של היקרים לנו מכל. 

באתר הבורסה לתכשיטים תוכלו להתרשם ממגוון עשיר של שלל עיצובים המציגים את שמותיכם ואת שמות האהובים עליכם במגוון דרכים. התכשיטים עשויים זהב לבן או צהוב, משולבים ביהלומים איכותיים ביותר ומציגים סגנונות מעניינים וחדשים. תוכלו להתרשם מהקולקציה המונה גם שרשראות, גם טבעות וגם צמידים.  

תכשיטי מורשת וזיקה ליהדות

העם היהודי חי וקיים כבר אלפי שנים. אנחנו העם היחידי ששרד לאחר כל כך הרבה שנים שעבר גלות ורדיפה, ועדיין אנו מתנהלים כפי שהתנהלו אבות אבותינו. עם ישראל עדיין חוגג את החגים ומקיים את המצוות, גם אם לא כולו במלואו. ועדיין רבים מאיתנו מרגישים זיקה למה שהיהדות מסמלת בעינינו. כדי להרגיש זיקה עמוקה ליהדות לא חייבים להיות דתיים, אלא להרגיש שאנחנו חלק מתוך המארג המדהים הזה שנקרא "יהודים". אפילו כשאנו שומעים כאן בארץ על יהודים שהצליחו בעולם אנו מזדהים מיד עם תחושת הגאווה והשייכות, "הוא יהודי – הוא משלנו". להיות יהודי זה משהו שמושרש בנו ותכשיטי מורשת הם כאלו שמחזקים את התחושה הפנימית הזו ומציפים אותה החוצה כדי שכולם יראו זאת גם. 

אחת המתנות הנפוצות ביותר בעת בר או בת המצווה וגם בעת הגיוס לצבא ההגנה לישראל היא שרשרת עם תליון של מגן דוד, או תליון של חי. שניהם קשורים למורשת היהודית. 

"מגן דוד" מסמל עבור רבים, את הזיכרון מהיכן באנו ולאן אנחנו הולכים, מסמל הגנה כפי שדוד הגן עלינו מפני גוליית, זהו סמל דגלה של מדינת ישראל המתנוסס בגאווה על צווארינו ויש לו עוד משמעויות נוספות.

"חי" מסמל עבור רבים את העובדה שעם ישראל עודנו חי! למרות האנטישמיות, למרות הרדיפה למרות השנאה, הוא כאן, הוא חי, הוא נושם וקיים והיום בניגוד לימי העבר יש עם הזה מדינה משלו. 

לתכשיטים אלו יש משמעות כה עמוקה, הם ניתנים באירועים כל כך משמעותיים, המסמלים את המעברים החשובים בחייהם של היהודים ושל הישראליים באופן ספציפי, שכן במדינתנו הגיוס הוא חובה וחל על כולנו. 

בנוסף לתליונים האלו יש גם תליון מזוזה אשר גם הוא מסמל את היהדות עוד מימי מצרים שבה סימנו את פתח הבית בדם כדי שמלאך המוות לא יכה את בכורינו. 

כל אחד מהתליונים האלה קשור לעם היהודי עוד מימי קדם, וכל אחד מהן מעניק תחושה של שמירה עליונה, של ביטחון ושל גאווה שעם ישראל חי וקיים.

טבעות חותם

טבעות חותם גם כן נמצאות בקטגוריה של תכשיטים בעלי משמעות. הטבעות הללו הן בדרך כלל מאוד אישיות ונרכשות משום שהן מסמלות דבר מה חשוב עבור זה שעונד אותן. בעברן היו שייכות לבתי מלוכה ובאמצעותן הטביעו חותם של מלכים, ובעלי מעמד אצולה נוספים. אזכורה מופיעה גם במצרים העתיקה כאשר פרעה מוריד את טבעת החותם שלו ומעניק אותה ליוסף. (בראשית פרק מא פסוק מב). כיום טבעות חותם אינם משמשות לשם הטבעת חותם בשעוות איטום נוזלית, אך הן עדיין מסמלות זיקה מיוחדת עבר אלו העונדים אותן. 

טבעות נישואין

סוג נוסף של טבעות הנושאות עימן משמעות רבה הוא טבעות הנישואין. טבעת זו היא הטבעת שאותה מקדש הגבר בעת שהוא עונד אותה על בחירת ליבו, שמעתה תהפוך להיות אשתו כדת וכדין. אומנם על טבעת הנישואין של גברים אין מברכים, אך יחד עם זאת, גם טבעת הנישואים לגבר היא אישית ובעלת משמעות עמוקה, שכן זהו היום שבו החליט להקים תא משפחתי עם זוגתו ובית בישראל.    

Back top top