Skip to Content Contact Us

מטבעות זהב למכירה – המדריך המקוצר

צוות הבורסה לתכשיטים זמן קריאה: 5 דקות הבלוג שלנו, זהב, מידע מקצועי

מטבעות זהב הן חלק מהותי מההיסטוריה האנושית. מטבעות זהב שימשו כאמצעי תשלום לסוחרים טרם המצאת שטרות הכסף, ועל אף שחלפו שנים רבות מאז, ערכם רק הולך ועולה. מלבד העובדה שמדובר על מטבעות זהב העשויים זהב טהור, הם גם מביאים איתם יוקרה, היסטוריה וקסם שאין שני שלו. לכן, מטבעות זהב למכירה הם מבוקשים מאוד.

אנשים מסוימים משתמשים בהם על מנת לשבצם בתכשיטים או כהחזקה בפריט אספנות היסטורי, ואחרים רוכשים אותם כהשקעה לכל דבר, אחת כזו שערכה הולך ומתחזק. בנוסף, בניגוד לדירה או להשקעה בבורסה, רכישת מטבע זהב היא סוג של נכס פרטי וחסוי, שכמעט אף אחד לא צריך לדעת עליו ואפשר לקחת אותו לכל מקום בעולם!

ניתן למצוא מטבעות זהב למכירה ממקורות שונים –  מטבעות מדרום אפריקה, מהמטבעה המלכותית של לונדון, מטבעות רוסיים ועוד – ובערכים משתנים. המדריך הבא יבהיר לכם כיצד למצוא מטבעות זהב למכירה.

מה אפשר למצוא בשוק מטבעות הזהב?

כדאי לדעת שמטבעות זהב למכירה מתחלקים לשתי קטגוריות. הקטגוריה הראשונה היא אותם מטבעות זהב בעלי ערך היסטורי מובהק. בגלל היותם פיסה היסטורית נדירה, ערכם רק הולך וגובר. הקטגוריה השניה היא מטבעות בוליון. מטבעות אלו הם מטבעות מודרנים יותר, המונפקים לצרכי השקעה.

מטבעות בוליון

מטבעות בוליון הם מטבעות סחירים בשוק הבנקאות. הם לא ניתנים למסחר בישראל, אך מוכרים בחו"ל וכן במסחר דרך האינטרנט. ישנם כמה מטבעות זהב למכירה מסוג בוליון הנפוצים מאוד, ביניהם ה-KRUGERRAND, מטבע זהב דרום אפריקאי העשוי זהב 22 קראט ועליו דיוקן של פאול קרוגר, הנשיא הראשון של דרום אפריקה, וכן מטבע אמריקאי של 22 קראט ועליו מוטבע הנשר האמריקאי.

הקראט משפיע רבות על ערכו של מטבע הבוליון. הקראט הוא למעשה הפרמטר המצביע עד כמה הזהב טהור – זאת אומרת, עד כמה המטבע עשוי אך ורק מזהב ולא מערבוב של מתכות. כדאי שתדעו ש-24 קראט משמעותם הרמה הגבוהה ביותר של זהב טהור (99% זהב טהור), בעוד 22 קראט משמעותם רמה של 91.6% זהב טהור וכן הלאה.

מטבעות אספנים

מטבעות אספנים, כאמור, הם מטבעות נדירים יותר. ערכם נקבע לפי פרמטרים שונים, בין היתר עד כמה הם נדירים, עתיקים, מה מצבם, מה טוהר הזהב וכדומה. מטבעות אלו נרכשים בעיקר על ידי אספנים, שאוהבים לאחוז בפיסת היסטוריה מלאת ערך, וכן כאלו המעוניינים להחזיק במטבעות לשם השקעות עתידיות. כאמור, ערכם של מטבעות אלו עשוי לעלות עם השנים. כדי למצוא מטבעות זהב לרכישה מסוג זה כדאי לחקור קצת את רשת האינטרנט.

איפה אפשר למצוא מטבעות זהב למכירה?

עכשיו בואו נגיע ל"תכלס" – איפה ניתן למצוא מטבעות זהב כאלו? אז כדאי לדעת שיש שני אפיקים מרכזיים לרכישת מטבעות זהב – ברשת האינטרנט, או בחנות תכשיטים/מטבעות מקומית, כמו הבורסה לתכשיטים.

אם החלטתם לרכוש אונליין, כדאי לוודא שמדובר על סוחר אמין. רכישה באינטרנט של פריט יקר כל כך עלולה להיות מסוכנת מסיבה ברורה – אנחנו נאלצים לשלם מראש, ולקוות שהסוחר אמין ושהדואר יעשה את עבודתו נאמנה. בגזרת היתרונות, כדאי לדעת שרכישה באינטרנט יכולה להיות זולה יותר, גם אם לוקחים בחשבון את המכס והביטוח. פעמים רבות תמצאו מגוון גדול יותר באינטרנט.

אם החלטתם לרכוש בחנות מקומית, יש לכך יתרונות משמעותיים – אתם מקבלים את הרכישה ממש באותו רגע, בלי מכסים ומשלוחים ובלי החשש מפני טעויות או רמאויות. בגזרת החסרונות, יש סיכוי שתשלמו קצת יותר, וכן שתזכו לבחור מתוך פחות מגוון.

Back top top