Skip to Content Contact Us

שלושה טיפים מועילים כיצד לבחור תכשיטים כמתנה

צוות הבורסה לתכשיטים זמן קריאה: 5 דקות Uncategorized

אם גם אתם נמנים על אלו המעוניינים לרכוש מתנה מרגשת ואישית כגון תכשיט, ואתם מעט חוששים שלא תצליחו במשימה, או לא תקלעו בדיוק לטעם של האדם שאמור לקבל את התכשיט, אספנו עבורכם מספר טיפים מועילים שיבטיחו לכם תהליך סינון מוצלח. מעקב אחר הטיפים הללו, יעלה את סיכויי ההצלחה שלכם באופן ניכר שמי שיקבל את המתנה הזו באמת יאהב אותה! 

הקדמה קצרה

תכשיטים הם מתנה מאוד מתחשבת, מרגשת וייחודית עבור אדם אהוב ויקר לנו. זה יכול להיות תכשיט עבור בן או בת הזוג, עבור חברה או חברה ממש טובים או חברי ילדות, עבור אחד ההורים שלכם או לחילופין עבור אחד הילדים שלכם. תכשיט שנבחר בקפידה יכול להיות מתנה מושלמת משום שניתן לענוד אותו על בסיס יומיומי, או רק באירועים מיוחדים. אך בדבר אחד אתם יכולים להיות בטוחים, מתנה כזו תגרום למי שמקבל אותה תמיד לחשוב עליכם ועל מערכת היחסים המיוחדת שלכם.

כדי לקלוע לתכשיט הנכון יש  לקחת בחשבון מיהו האדם שמעניקים לו את המתנה הזו ומהי המשמעות שלה. לפניכם שלושה טיפים מועילים במיוחד לבחירת התכשיט הנכון. 

  • מאפייני האדם שעבורו נרכש התכשיט 

לכל אדם יש סגנון ואופי משל עצמו, לכן בעת בחירת התכשיט חשוב לחשוב על אותו אדם ולהבין מה יהיה התכשיט הנכון עבורו, לפניכם כמה פרמטרים שיסייעו לכם לצלוח את המשימה.

  • סגנון אישי – מהו הסגנון המאפיין את מקבלי המתנה? האם הם אוהבים סגנון מודרני או רטרו? אלגנטי או פשוט? מינימליסטי או נוצץ וגדול? חשוב מאוד לבחור תכשיט בהתאם למה שהם אוהבים.
  • אורח חיים – אם מי שאתם מייעדים להם את התכשיט נוטים לעבוד הרבה עם הידיים במקצועות כמו קדרות, גינון, אפייה, רפואה וכדומה, כדאי לקנות להם זוג עגילי זהב או שרשרת זהב כדי שיוכלו ליהנות מהתכשיט ולענוד אותו כל העת מבלי שזה יפריע להם בעבודתם.
  • אבן חן – אבני חן ואבנים טובות רבות מיוחסות לאנשים שנולדו בחודשי השנה השונים. תוכלו לבחור באבן טובה שהיא האבן של אותו החודש ולהעניק להם תכשיט כזה. למשל אבן האמרלד מתאימה לילדי חודש מאי, תוכלו לקנות להם צמיד זהב עם אבן אמרלד לדוגמה. 
  • מידה – פרמטר מאוד חשוב הוא מידה. אם אתם קונים טבעת יהלום קארט 1, מומלץ לרכוש מראש את הגודל המתאים מאשר להרחיב את הטבעת אחר כך – דבר שלא תמיד ניתן לעשות או להתאכזב שהמידה קטנה ואינה מתאימה לאצבע, בפרט כאשר מדובר בטבעת יקרת ערך. לכן ודאו את המידה לפני הרכישה.
  • אלרגיות – יש לא מעט אנשים אשר אלרגיים לחומר הרודיום. זהו החומר שעימו מצפים את הזהב הלבן כדי ללטש ולהפוך אותו למבריק ועמיד לאורך זמן. אלרגיה לרודיום תיצור אדמומיות וכאבים עזים אם למשל תרכשו עגילי יהלום, או עגילי זהב לבן שמצופים רודיום, והמקבלים לא יוכלו לענוד אותם בשל האלרגיה לחומר זה. חשוב לוודא שאין להם אלרגיה למתכות טרם הקנייה.

 

  • חשבו מה הייתם רוצים להביע באמצעות התכשיט

  • מיסוד הקשר – אם החלטתם שאתם רוצים למסד את הקשר שלכם, זה הזמן לבחור טבעת אירוסין אשר תהלום את אצבעה של זוגתך. 
  • אהבה והערכה – תכשיטים המביעים אהבה והערכה כלפי המקבל אינם חייבים להיות בין בני זוג. הם יכולים להיות בין חברים טובים, בין הורים וילדים ולהביע את הרגש העמוק שאחד מרגיש כלפי השני. למשל ילד שמעניק לאימא שלו תכשיט שם כגון שרשרת זהב שבה כתוב השם של האם או של הילד. שרשרת זהב משובצת באבנים טובות, שרשרת פנינים ועוד.
  • זיקה למורשת – בארץ ישראל ישנם תכשיטי מורשת כגון שרשרת עם תליון מגן דוד, חי או מזוזה, אשר מביעים את הזיקה לארץ ישראל וליהדות. זו יכולה להיות מתנה נהדרת עבור בר או בת מצווה או בעת הגיוס לצבא.
  • בחרו תכשיט בהתאם לתקציב העומד לרשותכם

כאמור, תכשיטים אפשר לרכוש בזהב לבן, צהוב או אדום. אפשר לרכוש תכשיט חלק או כזה שמשובצים בו יהלומים או אבנים טובות ובהתאם לכך יהיה המחיר.

  • מתכות יקרות – תכשיטים שעשויים מזהב, הם מן הסתם יקרים. ככל שיש יותר גרם בזהב ומשקלו רב יותר, כך עלות התכשיט תהיה גבוהה יותר.
  • יהלומים –ליהלומים יש ארבעה פרמטים אשר לפיהם נקבע המחיר: ניקיון האבן, גודל הקארט, סוג החיתוך וצבע האבן ובהתאם לפרמטרים אלו נקבע מחירם. 
  • אבני חן ופנינים- לאבנים טובות ופנינים יש פרמטרים אחרים אשר קובעים את מחירם. לרוב הם יהיו זולים יותר מיהלומים, אך עדיין יש בהחלט אבנים יקרות כמו אודם, ברקת וספיר וכמובן אבנים נוספות. גם פנינים ימדדו בהתאם לגודלן וכך גם יקבע מחירן. 

Back top top