Skip to Content Contact Us

המדריך לאבני חן לפי חודשי לידה

צוות הבורסה לתכשיטים זמן קריאה: 5 דקות הבלוג שלנו

"אבן הולדת" היא אבן חן המסמלת את חודש הלידה, כאשר לכל חודש יש את אבן החן המתאימה לו במיוחד. אבני החן ידועות כבר במשך שנים רבות כאבנים ייחודיות עם כוח מיסטי ועם תכונות מעצימות, כאשר לפי האמונה, כל מי שמחזיק באבן זוכה באנרגיה מיוחדת השייכת לאותה האבן. נהוג לומר כי מקור אבני ההולדת הוא בחושן המשובץ 12 אבנים שענד אהרון הכהן, שם ייצגו האבנים את שניים עשר השבטים של בני ישראל. 

לפי האמונה, כאשר מחזיקים באבני חן לפי חודשים מותאמים – למשל, כאשר מי שנולד בחודש ספטמבר מחזיק באבן הספיר המותאמת לו –  הוא יזכה באנרגיות ייחודיות ובמזל רב. נהוג להעניק את אבן ההולדת כחלק ממתנת יום הולדת, למשל בצורת תכשיטים (שרשראות, טבעות, צמידים וכו') המשובצים באבן זו.

לכל אבן יש תכונות ייחודיות משלה, וסגולות נפשיות ופיזיות השייכות לה. כתבנו עבורכם את המדריך המלא לאבני חן לפי חודשים, כך שתוכלו להכיר את האבן שלכם מקרוב, ואת כל התכונות החיוביות שהיא יכולה להעניק לכם!

אם כך, מה מייצגת אבן חן עבורכם לפי החודש בו נולדתם

ינואר – גרנט

את רשימת אבני חן לפי חודשים מתחילים עם אבן הגרנט – או בעברית, נופך –  המשויכת לחודש ינואר. לגרנט צבע אדום בוער וייחודי, המסמל עוצמה, תשוקה, אהבה נצחית ונחישות. מדובר על אבן חזקה מאוד שעמידה בפני פגיעות ושריטות. האבן ידועה בסגולותיה הרפואיות לטיפול בכאבים בגב ובעמוד השדרה, ובפן הרגשי היא מעודדת ביטחון עצמי, עצמאיות, התחייבות ודבקות במטרה.

פברואר – אמטיסט

אבן ההולדת של חודש פברואר היא האמטיסט, אבן בעלת צבע סגול מהמם ומהפנט. האבן הזו היא אבן מלכותית ומסמלת ערכים ייחודיים כמו טוהר, אמת, יציבות ואיזון. היא ידועה בסגולותיה הרוחניות, ונחשבת לאחת מהאבנים החשובות ביותר להתפתחות הרוחנית והרגשית. אמטיסט ידועה גם בסגולותיה הרפואיות הנוגעות בריפוי כאבי ראש ונדודי שינה, והיא מומלצת לאנשים שמתמודדים עם הרבה לחץ ולאנשים שלא מצליחים להירגע. כמו כן, האמטיסט יכולה להיות יעילה גם עבור אנשים המתמודדים עם דיכאון.

מרץ – אקוומרין

חודש מרץ זכה לאבן האקוומרין, אבן חן שפירוש שמה בלטינית הוא "מי ים" וכך גם צבעה – צבע כחול מהפנט. בין היתר בזכות צבעה, האבן הזו ידועה כאבן המיועדת לשלווה ולרוגע, ולכן משתמשים בה פעמים רבות במדיטציה. אקוומרין מסמלת תקווה, אהבה נצחית, אושר ונעורים, עוזרת לחשוב באופן בהיר ולקבל החלטות מהירות. מבחינת סגולות פיזיות, היא ידועה בסגולות ריפוי הקשורות לעיניים.

אפריל – יהלום

חודש אפריל זכה לאבן החן המוכרת ביותר – היהלום, החומר הקשה והיוקרתי ביותר בטבע. היום יהלום נחשב לאבן החן הפופולרית ביותר, ותכשיטי יהלומים ידועים כיוקרתיים ומיוחדים. היהלומים ידועים בניצוץ הייחודי שלהם, ומסמלים עוצמה לצד עידון, אהבה ונשיות. מאמינים כי היהלום מספק רוגע וחיוביות, מסייע לעצור לחץ וכאב נפשי ומשחרר מאנרגיות שליליות. ליהלום יש גם סגולות רפואיות, והוא מטהר את מערכות הגוף. כמובן, את היהלום אפשר למצוא כמעט תמיד בטבעות אירוסין, והוא מסמל אהבה נצחית בין בעל לאישה.

מאי – אמרלד

אבן האמרלד הירוקה – או בעברית, ברקת – היא אבן ההולדת של חודש מאי. לרוב ניתן למצוא את אבני הברקת בברזיל, קולומביה ואפגניסטן. אבן הברקת ידועה כאבן המקלה על לחצים שונים גם בפן הפיזי וגם בפן הנפשי. היא משרה שלווה ושפע ודוחה אנרגיות שליליות, וכן מסמלת חיי נצח ואמונה. קליאופטרה הייתה ידועה באהבה שלה לברקת, והיו לה תכשיטים רבים המשובצים בברקת.

יוני – פנינה

חודש יוני זכה לאבן חן מיוחדת מאוד – הפנינה. הפנינה היא מאבני החן הייחודיות ביותר, ומסמלת עושר, שפע ואצולה, ולכן ניתן למצוא תכשיטים יוקרתיים רבים משובצים בפנינים; תכשיטים אלו אף נחשבים למתחרים ראויים לתכשיטי יהלומים. הפנינים נוצרות בתוך הצדפות, בתהליך מדהים: כאשר גוף זר חודר לתוך הצדפה, הצדפה עושה הכל על מנת להיפטר ממנו, ולכן מגדלת שכבות של אפיתל, היוצר את הפנינה המוכרת. הפנינה ידועה בסגולות רפואיות הקשורות למערכת העיכול, מפיגה לחצים וכן מסמלת תום וחוכמה.

יולי – רובי

חודש יולי זכה לאבן הרובי  – בעברית, אודם – האבן האדומה הלוהטת והמרשימה. רובי היא אבן נדירה, שניתן למצוא במקומות מסוימים מאוד כמו תאילנד, הודו ואוסטרליה.  אבן הרובי הייתה ידועה בתכונות ריפוי שונות, ובימי הביניים השתמשו באבן זו עבור תרופות. היום אבן הרובי מסמלת עושר, וכן ישנה אמונה שהיא מייצבת את מצבו הכלכלי של אדם. אבן הרובי עוזרת לשמור על פוקוס ועל בהירות וראייה חכמה.

אוגוסט – פרידוט

אבן החודש של אוגוסט היא הפרידוט – או בעברית, פטדה – אבן חן ייחודית במיוחד בזכות הצבע המיוחד שלה, ירוק מסוים מאוד, בגוון ליים. הצבע הזה אינו משתנה, ומשדר אווירה טבעית ואביבית. האבן הזו ידועה כמעלה את מצב הרוח, מספקת רעננות ואף עוזרת לשמור על זוגיות, שכן היא מסמלת אהבה ונאמנות. הפרידוט ידועה ביכולת שלה בריפוי מחלות הקשורות למערכת העיכול.

ספטמבר – ספיר

האבן של חודש ספטמבר היא אבן הספיר הכחולה, אבן מיוחדת ויפיפיה הידועה בצבע הכחול העמוק והמהפנט שלה. אבן הספיר היא אבן של הנשמה ומסמלת את גן העדן, ולכן שומרת על התמימות, הכנות והבריאות הטובה. כמו כן, היא מסמלת חוזקה וכוח, תבונה, חוסן נפשי והגנה, ולכן מגנה מרוחות רעות. בפן הפיזי, לספיר סגולות ריפוי לפצעים והרחקת גופים זרים מהגוף.

אוקטובר – אופל

האבן של חודש אוקטובר היא אבן האופל, אבן מרשימה הבוהקת בצבעים רבים. האבן מסמלת שינויים, מעודדת ספונטניות והרפתקנות, יצירתיות, רגש ונשיות. האבן עוזרת להשתחרר מתבניות קבועות וכך מעודדת שינוי והתפתחות. כמו כן, האבן ידועה כמעצימה רגשות – הן חיוביים והן שליליים – ולכן מומלץ להשתמש בה כשמצב הרוח הוא טוב. סגולותיה הרפואיות של האבן הן בניקוי מערכת הדם בגוף.

נובמבר – סיטרין

אבן הסיטרין היא האבן של חודש נובמבר. לסיטרין צבע צהוב מהמם ומיוחד, והאבן ידועה בסגולות רבות. סיטרין ידועה בכוחה לסייע לריפוי מחלות בדרכי השתן והכליות, מטהרת את הגוף ואף מסייעת למנוע תופעות לוואי של תרופות. כמו כן, אבן הסיטרין ידועה כמועילה לנשים בתסמיני גיל המעבר ואיזון הורמונים. בכל הקשור לבריאות הנפשית, סיטרין ידועה ברוחניות שלה, העלאת האנרגיות, ריפוי עצמי, שיפור עצמי והשראה – ממש כמו ללכת עם שמש קטנה בכיס!

דצמבר – טורקיז

והנה סיימנו את רשימת אבני חן לפי חודשים עם חודש דצמבר, האחרון בשנה, ועם אבן הטורקיז המשוייכת לו. אבן הטורקיז היא אחת מאבני החן העתיקות בעולם, והיא בעלת צבע כחול-טורקיזי יפיפיה; היא משובצת בתכשיטים כבר אלפי שנים. חלק מסגולות האבן הן התגברות על עין הרע, שיפור הביטחון העצמי וכן רוגע ואיזון רגשי. מבחינה רפואית, האבן ידועה בסגולותיה להקל על בעיות של הריאות, ומחלות כמו אסתמה.

אבני חן לפי חודשים – האם כדאי או לא?

בין אם אתם מאמינים באמונות המיסטיות המשויכות לאבני חן ובין אם לא, אין ספק שמדובר על אבנים יפיפיות, צבעוניות ומהפנטות, שמשדרגות כל תכשיט והופכת אותו ליחיד ומיוחד. נתינת מתנה של תכשיט משובץ באבן הולדת של בעל יום ההולדת היא ללא ספק דרך מרגשת לחגוג ולהעניק מתנה ייחודית ומהממת.

Back top top