Skip to Content Contact Us

איך מבדילים בין זהב אמיתי למזויף?

צוות הבורסה לתכשיטים זמן קריאה: 5 דקות הבלוג שלנו, זהב, מידע מקצועי
קיבלתם תכשיט זהב נוצץ ומבריק, אבל לא בטוחים שמדובר בזהב אמיתי?

הנה כמה טיפים שאפשר ליישם בבית על מנת לזהות זהב אותנטי.

 

טיפ 1 לזיהוי זהב אמיתי

נשכו בשתי שיניים את התכשיט המיועד לבדיקה. זהב אמיתי יתכופף מעט לאור הלחץ המופעל בנשיכה, בעוד שזהב מזויף לא יתעוות כלל. זו הסיבה שמומלץ לאחסן בנפרד תכשיטי זהב ותכשיטי יהלומים; זאת מכיוון שתכשיטי זהב עלולים לקבל שריטות מהיהלומים. אם בכל זאת אתם מאחסנים יחד את שני הסוגים, עטפו את תכשיטי הזהב בנייר טישו שיגן עליהם מפני שריטות.

 

טיפ 2 לזיהוי זהב אמיתי

תכשיטים מזהב אמיתי בדרך כלל נושאים עליהם הטבעה או סימן אחר המעידים על אותנטיות ועל אחוז הקרט שלהם (יש לציין שזה נכון בעיקר לגבי תכשיטי זהב המיוצרים בארצות הברית או באירופה). תכשיטי זהב המיוצרים במדינות אחרות, עשויים שלא לכלול שום סימן מזהה.

 

טיפ 3 לזיהוי זהב אמיתי

בחנו היטב את שטח תכשיט הזהב, וחפשו סימני צבע ירוקים או שחורים הגלויים לעין. סימנים שכאלה מעידים בדרך כלל שמדובר בזהב מזויף. שימו לב במיוחד לקצות התכשיט ולחבקים / תפסים / אבזמים; הם הראשונים להציג את שינויי הצבע האמורים לעיל במקרה של זהב מזויף.

 

טיפ 4 לזיהוי זהב אמיתי

החזיקו את תכשיטי הזהב בידיים שטוחות וחושו את משקליהם. זהב אמיתי כבד יותר מזהב מזויף, וזה אמור לבוא לידי ביטוי בהבדלי משקל בין שתי הידיים. קחו בחשבון שהטיפ הזה פחות אמין מהשאר, מכיוון שאתם לא באמת יודעים מה אתם מחזיקים בידיים.

 

טיפ 5 לזיהוי זהב אמיתי

קחו מגנט וקרבו אותו אל התכשיט שברצונכם לבדוק. תכשיט זהב אמיתי לא יימשך אל המגנט, בעוד שתכשיטים העשויים מזהב מזויף יכילו אחוז מסוים של מתכות נוספות – שיגרמו לתכשיט להימשך אל המגנט.

 

טיפ 6 לזיהוי זהב אמיתי

קחו קנקן שקוף מלא מים והטילו לתוכו את התכשיט המיועד לבדיקה, יחד עם תכשיט נוסף במשקל דומה שאתם יודעים בוודאות שאינו עשוי זהב. מכיוון שזהב הוא אחד היסודות הדחוסים ביותר בטבע, תכשיט מזהב אמיתי אמור ליפול מהר יותר בקנקן המים מאשר תכשיט העשוי רובו ממתכת אחרת. מומלץ לצלם את התהליך ואז להריץ את הסרטון בסלואו-מושן, כדי לזהות מי מהתכשיטים הגיע מהר יותר לתחתית.

 

טיפ 7 לזיהוי זהב אמיתי

טבלו מקלון צמר גפן בבקבוק יוד, והעבירו אותו על גבי התכשיט המיועד לבדיקה. אם נוצר כתם על גבי פני השטח של התכשיט – מדובר בזהב מזויף או בתכשיט עם אחוזי זהב נמוכים מאוד.

 

טיפ 8 לזיהוי זהב אמיתי

מזגו חומץ לתוך כוס או קנקן, הטילו את התכשיט פנימה והמתינו כ-5 דקות. זהב מזויף או בעל אחוזי קרט נמוכים, ישחיר במגע עם חומץ וכך תוכלו לזהותו.

 

טיפ 9 לזיהוי זהב אמיתי

התייעצו עם מומחה לתכשיטים או למתכות. איש מקצוע שזה תחום עיסוקו יידע לזהות בקלות רבה יותר האם מדובר בזהב אמיתי, ובהחלט יחסוך לכם את הניחושים והסברות הבלתי מאוששות.

 

רגע לפני סיום

חשוב לזכור שלא כל שיטה תמיד תעבוד לכם, לכן הדבר הטוב ביותר לעשות הוא ליישם את טיפ מספר 9 – פנייה למומחה. זה יכול לחסוך לכם הרבה עוגמת נפש ולמנוע מכם זיהוי שגוי.

Back top top