Skip to Content Contact Us

איך לנקות ולשמור על השעון שלכם?

צוות הבורסה לתכשיטים זמן קריאה: 5 דקות הבלוג שלנו

יש סוגים רבים של שעונים, ביניהם תוכלו למצוא שעונים יוקרתיים, מודרניים, פשוטים, אופנתיים ולחלקם יש ערך סנטימנטלי רב. בדיוק בשל כך ישנה חשיבות רבה בשמירת השעון שלכם אפילו לשם העברתו בירושה מדור לדור. שעון הוא פריט שמלכתחילה מיוצר באופן שיוכל להישמר לאורך שנים, אך כדי שזה אכן יקרה יש לשמור עליו ולטפל בו היטב. לפניכם שמונה טיפים מועילים כיצד לעשות זאת נכון.

 

ניקוי השעון 

אל תחכו לרגע שבו תראו שהשעון כבר מלוכלך לגמרי ואפילו מטונף, הקפידו לנקות את שעונכם ככל הניתן. עשו זאת באמצעו מטלית לחה ונגבו את קופסת השעון, פני השעון והרצועה שלו. כמו כן, מומלץ להבריש את המקומות הפנימיים כמו האזור של כניסת הרצועה לשעון שבו מצטבר לכלוך רב באופן תכוף. חשוב לזכור להימנע ממגע של מים בשעונים שאינם מיועדים לשימוש במים והם לא אטומים כראוי ובאופן כללי עדיף שלא לנקות את השעון עם סבון.

אל תחכו עוד רגע נוסף

אם יש ברשותכם שעוני קוורץ  כמו אלו שניתן למצוא בתוך שעוני יוקרה מומלץ לטפל בהם כל שלוש שנים. בטיפול יש להחליף את הסוללה הישנה באחת חדשה ומקורית, יש לבצע ניקוי יסודי, לשמן את חלקי השעון ולבצע אטימה מוחלטת. נציין כי רצוי להניח את הטיפול בידי שענים מוסכים אשר יוכלו לבצע את הטיפול כראוי. אם חלילה קרה שהסוללה בשעונכם נגמרה פנו מיד לטפל בו כדי למנוע שפיכה של הסוללה הישנה בתוך השעון, דבר אשר עלול לגרום לקורוזיה שבעקבותיה מנגנון השעון עלול להינזק עד מאוד. אם יש ברשותכם שעונים אוטומטיים ומכניים מומלץ לקחת אותם לטיפול כל חמש שנים והטיפול הזה יכלול בדיקה יסודית של חלקי השעון, ניקוי החלקים, שימון ואטימה מוחלטת כמובן.

מגנטים הם אויב בעל השפעה חזקה

אומנם זה אינו מידע נפוץ אך מגנטים עלולים לפגוע בשעון שלכם באופן מהותי ואף לקצר את אורך חייו. לכן, הקפידו להימנע מלהניח את השעון שלכם בקרבת מגנטים.

סכנה – מים

כיום יש שעונים רבים שמייצרים עם עמידות למים, אך יחד עם זאת מומלץ תמיד להתייחס להוראות היצרן לגבי נושא זה, ואף לנקוט בזהירות משנה מעבר להנחיות היצרן. זאת משום שלאורך זמן אתם עלולים לגלות ששעונכם איבד מעמידותו בעקבות החשיפה למים וזה יהיה מאוד חבל. כמו כן, הימנעו לחלוטין ממגע בין מים לרצועת העור משום שאלו יחלישו את העור ויהרסו אותו כליל. 

שמרו על הזכוכית של פני השעון

ייתכן כי הדבר נשמע לכם כברור לחלוטין, אך שמרו מכל משמר על הזכוכית של פני השעון שלכם, כדי שהיא לא תישרט, תיסדק או תיהרס. כמו כן, הקפידו על אמצעי הזהירות הנדרשים כדי לעשות זאת כמו הנחת השעון במקום בטוח שיגן עליו מפני פגיעות וגם מפני לכלוך ואבק. הכי טוב יהיה להניחו בקופסה שבה הגיע משום שהיא מותאמת להגנה מקסימלית עליו. 

אל תחשפו לשמש

השמש הישראלית היא חזקה וחמה במיוחד. מומלץ להימנע מחשיפה לאורך זמן בשמש גם כדי שהצבע של רצועת העור שלכם לא ידהה וגם כדי שהסוללה שלכם לא תינזק מהחום הרב. אל תניחו את היד שלכם על מסגרת החלון באוטו בעת נסיעה ממושכת למשל או אם אתם עומדים בפקק בשעות החמות של היום.

היזהרו מחומרים המכילים כימיקלים

 

הידעת כי חומרי ניקוי שונים ואפילו בושם עלולים לפגוע ברצועת השעון שלכם? על אחת כמה וכמה אם מדובר ברצועת עור שעלולה להיחלש בעקבות המגע עם הבושם עד לכדי קריעתה. אם אתם מתבשמים הקפידו להמתין עד לייבוש מוחלט של הבושם טרם אתם עונדים את השעון. בנוסף, נמליץ לכם שלא להתקלח עם השעון על מפרק כף היד שלכם כדי שלא יחדרו אל השעון סבון, שמפו ואדי מים. 

גשו לשען מוסמך

גם אם יש לכם חוש טכני מפותח במיוחד הימנעו מלפתוח את השעון בעצמכם. ראשית לשעון יש חלקים זעירים ושבירים שעלולים להינזק בקלות רבה בידיים שאינן מוסמכות לטפל בו ואף לגרום לו לנזק בלתי הפיך. שנית, יש לדעת כיצד לאטום את השעון כנגד מים לאחר פתיחתו וכיוון שאינכם יודעים כיצד לעשות זאת, אתם עלולים למצוא את עצמכם עם שעון שמים חדרו אליו והוא נהרס לחלוטין. לכן מומלץ לגשת לשען מוסמך שיודע כיצד לטפל בשעון ויש ברשותו חלקים מקוריים של הדגם שלכם, שגם יתחייב לגבי איטום השעון וגם יעניק לכם אחריות על הטיפול שהוא מבצע בו.

 

Back top top