Skip to Content Contact Us

איך לבחור שרשרת זהב?

צוות הבורסה לתכשיטים זמן קריאה: 5 דקות הבלוג שלנו

אם אתן חובבות זהב ובפרט שרשראות זהב, יש מספר פרמטרים שתוכלו להיצמד אליהם כדי לעשות את הבחירה המושכלת ולענוד שרשרת זהב מסובבת ראשים.  זהב תמיד היה יקר ערך, ייחודי ויפה ואנשים במשך אלפי שנים נהנו לענוד אותו על גופם כסמל סטטוס של יוקרה ועושר. אספנו עבורכן את כל הטיפים שכדאי להתייחס אליהם!

בחירת הגוון של הזהב

זהב מגיע בשלושה גוונים: צהוב, לבן ואדום. כל גוון מסמל ומשדר משהו אחר לגמרי. כך לדוגמה הזהב הצהוב משדר מראה קלסי, עשיר ואלגנטי. לעומתו הזהב הלבן משדר עוצמה, מודרניות והוא מעניק ליהלומים בוהק מדהים. הזהב האדום הוא רומנטי, רך ועדין בגוונו ומשדר ייחודיות לצד חמימות מסוימת. כדי לבחור את השרשרת הנכונה, יש להחליט ראשית על הגוון שאתן מעוניינות בו.

אורך השרשרת

שרשראות זהב מגיעות במגוון אורכים שונים כאר אפשר לבחור באורך של שרשרת הנעה בין 40 ס"מ ל-60 ס"מ. כל אורך מציג דבר אחר לחלוטין. שרשרת שהיא באורך 40 ס"מ תהיה קצרה ויותר ותראה צמודה יותר לצוואר, היא יכולה להיות מאוד מוצלחת עם תליון מרשים שרוצים שיראה באזור הצוואר או צמוד אליו. שרשראות סטנדרטיות נעות באורך של 50-45 ס"מ. ולעומתן שרשראות באורך 60-55 ס"מ הן ארוכות יותר אשר מגיעות לקו החזה ומשוכות את העין דווקא לאזור זה.

עיצוב השרשרת

שרשרת זהב יכולה להגיע במגוון רחב מאוד של סגנונות. כך לדוגמה תוכלו מצוא שרשראות של חוליות בעוביים שונים, שרשראות חבל עבות או דקות, שרשראות ספיגה, שרשראות בעיצוב איטלקי המכונות גם "זהב איטלקי", שרשראות אלו הן לרוב שרשראות בעיצוב יוצא דופן ומאוד מיוחד כיוון שהעיסוק בעיצוב השרשראות הוא ידני ועובר בירושה מאב לבן עד לימינו אנו. לזהב איטלקי יש יופי ייחודי ומיד ניתן להבין בו. 

חותמת של זהב

כאשר אתן רוכשות שרשרת זהב חשוב מאוד להבחין כי על הסוגר של השרשרת מופיעה חותמת אשר אכן מאשרת כי מדובר בזהב אמיתי ובנוסף היא מצהירה על כמות הזהב שבשרשרת. 

כך לדוגמה זהב צהוב ניתן למצוא סימון של 14K המציין כי השרשרת היא 14 קראט זהב או לחילופין המספר 558 המציין כי מדובר ב-14K זהב גם כן. המספר מתייחס לכמות הזהב הטהור שיש בתכשיט, דהיינו 58%. ולכן גם המספר יאשר כי מדובר בזהב אמיתי. בנוסף, ניתן למצוא גם חותמת של 18K המציין כי השרשרת היא 18 קראט או לחילופין 775 המציין כי כמות הזהב בשרשרת היא 75%. 

הגוון של הזהב הזה יהיה כהה יותר משל הזהב הקודם. גם זהב לבן וגם זהב אדום יש חותמת של קראט לפי מה שנכתב בשורות אלו ממש. אומנם קיים גם זהב 24K אך הוא לרוב אינו מיועד לייצור תכשיטים כיוון שהוא מאוד רך. לכן זכרו תמיד לבדוק כי אכן מדובר בזהב אמיתי.

מחירו של זהב

כאשר אתן בוחרות שרשרת זהב עליכן לקחת בחשבון את המשקל שלה. מחירו של הזהב נאמד לפי משקלו. זאת אומרת שאם בשרשרת שלכן יש מעט גרמים של זהב מחירה יהיה נמוך יותר מאשר של שרשרת כבדת משקל בעלת גרמים רבים. תוכלו להתאים את התקציב שלכן לפי כמות הגרמים בשרשרת ולבחור שרשרת יפה שמתאימה לתקציבכן.

סוג האירוע

כאשר אתן בוחרות שרשרת זהב חשוב להתאים אותה לסוג האירוע שאליו אתן הולכות. מן הסתם לא תענדו שרשרת מהודרת של זהב לעוד יום של לימודים באוניברסיטה או סתם לעבודה. לכן גם בבחירת השרשרת יש להתייחס לסוג האירוע ולפיו לדעת איזו שרשרת כדי לענוד. שרשראות שמתאימות יותר ליומיום הן שרשראות דקות או כאלו עם תליון יפה כמו שרשרת זהב ותליון של מגן דוד. 

 סגירה איכותית

כדי להבטיח שהשרשרת שלכן לא תיפול בטעות מצווארכן רצוי שתבדקו את הסוגר שלה היטב. ודאו שהוא אינו מוחזר על ידי חוליות דקיקות מידי אשר יכולות להיקרע בקלות. 

המקום שבו אתן רוכשות את שרשרת הזהב

למקום שבו אתן רוכשות את הזהב שלכן יש השפעה עצומה. מומלץ לבחור במקום מוכר בעלי מוניטין כמו אתר הבורסה לתכשיטים אשר יכולים להבטיח כי מדובר בתכשיט איכותי ואמיתי ולא מזויף.אנו נוכל לסייע לכן גם בבחירה מושכלת של השרשרת שאותה אתן מחפשות ואף לסייע לכן לבחור לה את התליון הנכון והמתאים ביותר. 

 

Back top top