Skip to Content Contact Us

איך לבחור שעון לגבר

צוות הבורסה לתכשיטים זמן קריאה: 5 דקות הבלוג שלנו, מתנות, שעונים

שעון הוא חלק בלתי נפרד מהמראה של הגבר האלגנטי והעסקי. הוא נותן הרבה מעבר לבדיקת השעה עצמה, אלא מהווה סמל סטטוס ברור ומשלים כל מראה בצורה הקלאסית ביותר. אם החלטתם שהגיע הזמן להתחיל לענוד שעון אבל אתם לא בטוחים מאיפה להתחיל, הגעתם למקום הנכון! 

בחירת שעון לגבר היא לא בחירה פשוטה – יש אינספור דגמים, עיצובים, סוגים, מנגנונים ורצועות שצריך לקחת בחשבון לפני שבוחרים בשעון. הכתבה הבאה תנסה לעזור לכם להבין מה הן האופציות השונות, משעוני יוקרה ועד שעוני ספורט, ואיך בוחרים את השעון שמתאים ביותר לאורח החיים שלכם.

קוטר השעון

קוטר השעון הוא בחירה חשובה בבחירת שעון לגבר. כשבוחרים את קוטר השעון, צריך לחשוב על פרופורציות בין השעון לבין הזרוע של הגבר, לכדי התאמה מושלמת בין השניים כך שיחמיא לגבר בצורה הטובה ביותר. איך עושים את זה? אם מדובר על גבר גדול עם זרוע גדולה, צריך לבחור קוטר שעון גדול; קוטר קטן יראה מוזר ולא מתאים. באופן הפוך, אם מדובר על גבר קטן עם זרוע קטנה, עדיף ללכת על שעון עם קוטר קטן ובעל מראה רזה – אם גבר כזה יבחר בשעון גדול, השעון יבלוט מדי ויראה מוגזם. ככל שהשעון יהיה פרופורציונלי לזרוע, כך המראה יהיה מתאים יותר. ככלל ברזל, עדיף לבחור קוטר שעון בין 34-50 מ"מ; מעבר לזה מדובר על שעון גדול מדי. כדי להיות בטוחים, כדאי פשוט למדוד ולנסות!

דבר נוסף באותה קטגוריה הוא מידת השעון. שימו לב שהשעון מתאים לכם גם מבחינת הרצועה – אתם רוצים שהשעון יהיה הדוק מספיק כך שלא יחליק במעלה הזרוע, אך משוחרר מספיק כך שהוא לא יפסיק את זרימת הדם שלכם…

סוג השעון

ישנם כמה סוגי שעון פופולריים לגברים. הסוג הראשון הוא ה-Dress Watch, אלו הם שעונים יוקרתיים, אלגנטיים ומלוטשים שמתאימים לאירועים. הם מיועדים לגברים מקצועיים ועסקיים, ויש להם מראה קלאסי שאף פעם לא טועה. לרוב, שעון כזה מתאים בדיוק לחליפה או לכל לבוש רשמי אחר. שעון נוסף הוא "שעון טייסים", ואין צורך להיות טייס באמת כדי לענוד את השעון הזה – שעון כזה הוא שעון עם מראה נועז עם פיצ'רים מורכבים כמו התאמת אזור זמן ומדידת גובה. אלו שעונים עמידים עם מראה אלגנטי. סוג אחר של שעון שהולך וצובר פופולריות הוא השעון החכם; שעון כזה הוא הרבה מעבר לשעון, וכולל פונקציות רבות כמו התממשקות לסמארטפון כך שתמיד תוכלו להיות עם אצבע על הדופק בנוגע למה שקורה. שעונים כאלו הם גם בעלי מראה מתוחכם ואלגנטי, ומתאים לאנשים שרוצים להיות תמיד בשליטה. הסוג האחרון הוא שעון צלילה, שעון עמיד למים עם פונקציות כמו תאורה פנימית. השעון הזה מאופיין בעיצוב מחוספס וגברי ומתאים לגברים הספורטיביים.

חומר הקייס

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא החומר של הקייס, כלומר החלק שמחזיק את פני השעון. החומר הזה יכול להיות  פלסטיק, פלדה, פליז, טיטניום וכן מתכות יקרות יותר כמו זהב, כסף ופלטינה. כמובן, ככל שהחומר חזק ואיכותי יותר, כך הוא יהיה יקר יותר וישדר מראה יוקרתי יותר. פלסטיק וחומרים סינטטיים יהיו הזולים ביותר, בעוד שעוני מתכת יהיו העמידים והיוקרתיים יותר.

רצועה

הרצועה גם היא משחקת תפקיד חשוב בשעוני יוקרה לגברים. ישנם כמה סוגים של רצועות שצריך לשקול: הראשון הוא רצועת עור, רצועה פשוטה, טבעית ונוחה. רצועת עור מאפשרת מראה אלגנטי ומחמיא שמשלים כל מראה אך לא תופס את כל תשומת הלב. רצועת עור מגיעה בצבעים שונים, כשהפופולריים ביותר הם חום או שחור. סוג אחר של רצועה הוא רצועת גומי או סיליקון. רצועה כזאת מאפיינת שעונים ספורטיביים לגברים עם אורח חיים קליל וספורטיבי שלא מחפשים אופציה אלגנטית מדי. רצועות כאלו הן רצועות עמידות ונוחות שמגיעות במגוון גדול של צבעים – מירוק זוהר ועד שחור קלאסי.  הן עמידות למים ולזיעה, ולכן יעילות לגברים הספורטיביים. סוג אחר של רצועה הוא רצועת קנבאס, בעלת סגנון צבאי פונקציונלי ונוח. רצועה כזאת מותאמת לגברים שמחפשים יעילות, חוזקה וקלילות, תוך יצירת מראה קז'ואלי ולא מחייב. הסוג הנפוץ הרביעי הוא רצועת מתכת – שיכולה להיות זהב, פלדת אל-חלד וכדומה – ומשדרת יוקרה, עסקים ואלגנטיות. רצועה כזו יוצרת מראה חלק ואלגנטי שמתאים למראות מסוגננים.

מנגנון השעון

ישנם שלושה סוגים עיקריים של תנועת מחוגי השעון: קוורץ, ידני ואוטומטי. שעון קוורץ שואב את האנרגיה שלו מקריסטל קטן שמונע באמצעות בטריה. האנרגיה מתבטאת בצליל התקתוק המוכר משעוני יד. מדובר על שעונים מדויקים מאוד (יותר מהשעונים המכניים), ויחסית זולים לייצור. המנגנון השני הוא המנגנון המכני-ידני. כאן אין שימוש בבטריה, אלא במתיחה של הקפיץ. יש למתוח את הקפיץ באופן יומיומי. השעונים האלו מזוהים בתנועה חלקה מאוד. הסוג האחרון הוא הסוג האוטומטי, מנגנון שנמצא עיקר בשעוני יוקרה – שעון כזה דומה למנגנון השעון המכני, אך משתמש בתנועת הזרוע והגוף כדי להניע את הקפיץ הראשי. כך שבמקום לעשות זאת באופן ידני, סיבוב קטן של הזרוע מאפשר לשעון לפעול בצורה טובה.

פונקציות נוספות

ישנן כמה פונקציות נוספות שמאפיינות שעונים לגברים, שהופכת את השעון יעיל ושימושי יותר. למשל, ישנם שעונים עם תאריך מלבד השעה; שעונים אחרים עמידים למים, ולכן מיועדים לגברים שאוהבים לשחות ולהיות מתחת למים בלי הצורך להסיר את השעון; אם אחד מהפיצ'רים הנ"ל נראים לכם שימושיים, שווה לחפש אותם בשעון היד הבא שלכם.

Back top top