Skip to Content Contact Us

איך בוחרים טבעת נישואין

צוות הבורסה לתכשיטים זמן קריאה: 5 דקות הבלוג שלנו

אנחנו מדברים כל כך הרבה על טבעות אירוסין, שהרבה פעמים אנחנו שוכחים את הטבעת הלא פחות חשובה – טבעת נישואין! בסופו של דבר, גם הגבר וגם האישה יענדו את טבעת הנישואין כל יום בשארית חייהם (בתקווה, כמובן!) ולכן הבחירה בטבעת הזו צריכה להיות בחירה הרבה יותר חשובה מתכשיטים אחרים.

טבעת נישואין היא סמל המייצג את המחויבות שלכם אחד לשניה והיא סמל ייחודי למערכת היחסים, לאהבה ולנישואים שלכם. אז איך בוחרים טבעת נישואין בדרך הנכונה? על מה צריך לחשוב ומה צריך לשקול? המדריך הבא יעזור לכם לבחור את טבעת הנישואין המושלמת שתלווה אתכם כל החיים!

 

תקציב וטיימינג

החיפוש אחר הטבעות המושלמות צריך להתחיל יחסית מוקדם. הרבה זוגות מחכים עם הרכישה לרגע האחרון, ומתמקדים יותר בכל הסידורים האחרים המלווים חתונה, אך אל תשכחו שמדובר על בחירה חשובה מאוד שצריכה להיעשות בכובד ראש. לכן, מומלץ להתחיל בתהליך הבחירה לפחות חודש מראש כך שתוכלו לבחור את הטבעות שלכם בלי לחץ, להתאים את הגודל שלהן ולקבל אותן בזמן. יחד עם הבחירה הזו, כדאי לבחור מראש גם את התקציב. הבהירו לעצמכם מה התקרה שלכם, כך שלא תזלגו ממנה בעת הבחירה. כל שינוי, שדרוג והוספה של פריטים לטבעת יעלו משמעותית את המחיר, וכך גם חריטה על הטבעת, אז קחו את כל אלו בחשבון.

 

התאימו את הטבעת לאורח החיים

טבעות נישואין מטרתן להיות על האצבע שלנו כל הזמן, ולכן צריך לבחור טבעת שמתאימה לאורח החיים שלכם, שגם תהייה לכם נוחה וגם אכן תשמר כמו שצריך במשך שנים רבות. לכן, היא צריכה להיות מלאת סטייל ולהתאים לטעם שלכם, אך גם צריכה להיות פרקטית. אם אתם מנהלים אורח חיים אקטיבי, נמצאים הרבה בטבע, או לחילופין חשופים לכימיקלים וכדומה, יש לבחור בטבעת שעשויה מחומרים קשים ובעלת עיצוב פשוט. כדאי להתאים את הטבעת גם לתכשיטים האחרים שלכם (נשים, בעיקר), כך שאם אתן נוהגות לענוד בעיקר זהב לבן, כדאי לבחור גם בטבעת נישואין מזהב לבן. במילים אחרות, חשבו על היומיום שלכם לפני שאתם מקבלים החלטה חשובה שכזו!

 

בחירת המתכת והגוון

בחירה חשובה נוספת של טבעת נישואין היא סוג המתכת. לרוב, הבחירה הפופולרית היא זהב בגוונים שונים – צהוב, ורוד או לבן, למרות שהיום נוהגים לרכוש גם טבעות ממתכות אחרות (כסף, פלטינום ועוד). לרוב, החתן והכלה מעדיפים לבחור את אותו הצבע וסוג המתכת כדי להתאים וליצור קישור יפה בין הטבעות, אך זו לא חובה; ישנם  זוגות שמחליטים גם להפריד את הטבעות, כך שיתאימו לטעם ולאורח החיים של שני הצדדים, וזה בסדר לגמור. לרוב, כלות יבחרו בצבע שיתאים לטבעת האירוסין כך שהן ייראו טוב זו לצד זו.

 

תחזוקה

כשאתם בוחרים טבעת, נסו לחשוב גם על התחזוקה שלה. התחזוקה של טבעת קשורה לחומר ממנה היא עשויה, ולכן יש קשר ישיר לסעיף הקודם. כך, אם הטבעת כוללת יהלומים, צריך לשמור עליהם נקיים ובוהקים, ולכן לשטוף אותם במים ולהבריש את הטבעת ואת היהלומים בעדינות מדי פעם. אם זה נשמע כמו הרבה מדי עבודה, עדיף לבחור במתכת כמו זהב או פלטינום, שדורשת רק הברשה קלה עם מטלית רכה מפעם לפעם. כך או כך, ברוב המקרים מומלצים להגיע לניקוי עמוק יותר מדי תקופה כדי לשמור על המתכת.

 

בחירת הסטייל של הטבעת

שימו לב גם לסטייל של הטבעת. יש הרבה סגנונות של טבעות בשוק, וצריך לבחור סגנון שגם יתאים לאורח החיים שלכם אך גם לטעם האישי שלכם. ישנן טבעות קלאסיות ומסורתיות, חלקות ופשוטות שנחות באופן עדין על האצבע. לעומת זאת, יש טבעות מודרניות יותר – טבעות כאלו יכולות להיות משובצות ביהלומים, טבעות רחבות מאוד, משובצות באבנים ועוד. ניתן אף לחרוט משהו בפנים הטבעת, כמו ראשי התיבות של השמות שלכם, תאריכים וכדומה.

 

מידה

כמו שכבר הזכרנו מספר פעמים, רוב האנשים לא מסירים את טבעת הנישואין שלהם והם עונדים אותה בכל הזדמנות – גם בקיץ הלוהט, גם בחורף הרטוב, גם כשעושים ספורט וגם כשנכנסים להריון. בכל המצבים האלו, האצבעות יכולות להתנפח מהחום, מעלייה במשקל וכדומה, ולכן צריך למצוא את המידה הנכונה שתתאים לכל המצבים המשתנים בחיים, לאורח החיים ולמזג האוויר. מומלץ לקבוע את המדידה לזמן בו אתם רגועים ושטמפרטורת הגוף נורמלית, לא אחרי אימון ולא ברגע הראשון אחרי שקמים בבוקר. כמובן, עם הזמן אתם עשויים להגיע לצורף כדי לשנות את המידה בעקבות שינויים מסוימים בחיים, ותמיד ניתן לשנות את המידה, אך כמובן העדיף לכוון להתאמה אופטימלית.

 

איכות

אנחנו חוזרים על זה שוב ושוב, אך זהו העיקר – הטבעת צריכה להישאר אתכם וללוות אתכם כל החיים. לכן, היא צריכה להיות איכותית ככל האפשר, עם גימור מדויק ובלי פשרות. אם היא כוללת יהלומים או אבני חן, יש לוודא שהיא מגיעה עם התעודות הנדרשות. נכון, עם השנים ניתן יהיה להביא אותה לציפוי מחדש ותמיד אפשר גם לחדש את הטבעות עצמן, אך הטבעת צריכה להירכש בהנחה שהיא תשאר אתכם כמה שיותר שנים, ולכן בחרו אותה בחכמה, ממקום אמין ואיכותי!

 

והכי חשוב, בחרו יחד והיו בטוחים בבחירה!

למרות שמדובר על בחירה עם כובד משקל, אל תשכחו שאחרי הכל מדובר על טבעת, וזהו לא עניין של חיים ומוות. קחו את כל התהליך הזה בכיף – זוהי עוד החלטה ובחירה זוגית אחת מיני רבות שתבחרו לאורך השנים. הגיעו לחנויות יחד, בדקו את האפשרויות, והפכו את הבחירה למהנה. כמובן, קחו בחשבון את כל הסעיפים הנ"ל, ונסו לבחור בטבעת קלאסית ונצחית שתתאים לזמן הארוך!

Back top top