Skip to Content Contact Us

מדריך סגנון לצמיד טניס

צוות הבורסה לתכשיטים זמן קריאה: 5 דקות הבלוג שלנו

אחד התכשיטים הכי מוכרים ואהובים בעולם הוא צמיד טניס. צמיד טניס הוא פריט מלא סטייל ותחכום, שהולך כמעט עם כל לבוש (בין אם אתם הולכים לחתונה ובין אם אתם, טוב, הולכים לשחק טניס…). הצמיד הזה הוא צמיד קלאסי ועל זמני, וכל אישה צריכה להחזיק בתכשיט שכזה!

המדריך הבא יבהיר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על צמידי טניס, איך הם זכו לשמם המיוחד, ואיך לבחור את הצמיד המושלם.

איך צמיד טניס קיבל את שמו?

הרבה אנשים שואלים את עצמם איך קיבל הצמיד הזה, שהוא עדין, יוקרתי ונוצץ, שם שקשור דווקא לספורט כמו טניס? הסיבה היא משעשעת במיוחד. הצמיד הזה קיבל את שמו בזכות שחקנית הטניס כריס אוורט, ששיחקה באליפות ארה"ב בשנת 1978. באותו משחק היא ענדה צמיד יהלומים, אך הוא נפל באמצע המשחק; כדי לחפש את הצמיד, עצרו את התחרות עד שהצמיד נמצא וחזר לכריס. הטורניר שודר בטלוויזיה ולכן התקרית הזו הפכה מהר מאוד למפורסמית ואייקונית, ומאז אותו מקרה צמידים אלו זכו לשמם הנוכחי – צמיד טניס! 

מהו בעצם צמיד טניס?

אז על מה בעצם מדברים כשאומרים צמידי טניס? צמידי טניס הם צמידים המורכבים מיהלומים המשובצים זה לצד זה ברציפות, ויחד מרכיבים צמיד שלם ורציף המשובץ יהלומים. היהלומים צריכים להיות זהים זה לזה – הן בגודל ובמשקל והן בחיתוך ובצבע – במטרה ליצור מראה הרמוני, סימטרי ונוצץ מכל כיוון. צמידי טניס הם צמידים גמישים ועמידים והם נוחים מאוד, ולכן הם מתאימים כמעט בכל סיטואציה.

איך לבחור צמיד טניס

צמידי טניס משתנים זה מזה בכמה היבטים שצריך לקחת בחשבון לפני שבוחרים את הצמיד המתאים לכן ביותר:

  • הבחירה ביהלומים – צמיד כזה מורכב מעד 55 יהלומים, והבחירה ביהלומים ובאחידותם היא חשובה מאוד – חשוב לוודא שכל היהלומים נראים אותו הדבר, ושאף יהלום לא בולט מהאחרים, שכן המהות של הצמיד היא האחידות בין היהלומים השונים בין אם בגודל, בצבע, בצלילות וכדומה. 
  • שיבוצים שונים – לא רק גודל היהלום משפיע על המראה של צמידי טניס, ותופתעו אולי לשמוע שיש סוגים שונים של צמידים – לפי אופי השיבוץ, שמשפיע על כניסת האור ועל אופן ההחזקה של כל יהלום. יש שלושה שיבוצים נפוצים: שאנל, כתר או בזל. שיבוץ שאנל מאפשר כניסה גדולה של אור וניצוץ, ויכול לגרום ליהלומים להיראות גדולים יותר; שיבוץ כתר הוא שיבוץ יפיפיה שגם מחזיק היטב ובבטיחות את היהלומים, וגם מאפשר כניסה רבה של אור; שיבוץ בזל הוא פחות פופולרי אך מאפשר שיבוץ בטיחותי של כל יהלום שמוחזק היטב על ידי המתכת, אך מקבל פחות אור וניצוץ. 
  • הבחירה במתכת – היהלומים משובצים בתוך צמיד מתכת, ולכן המתכת וגוון המתכת הם חשובים מאוד לעיצוב הכללי של הצמיד. הבחירה האוטומטית היא צמיד מזהב לבן או פלטינום, שכן הם משתלבים נהדר עם צבע היהלומים. אפשרות נוספת וייחודית יותר היא צמיד מזהב צהוב; צמיד טניס מזהב צהוב הוא צמיד אלגנטי ומיוחד, שמתאים בעיקר לגווני עור חמים יותר ולמי שמחפשת מראה אקסקלוסיבי. אופציה שלישית היא צמיד זהב ורוד; זהב ורוד מתאים כמעט לכל גוון עור וגם הוא מעניק מראה מיוחד יותר לצמיד. 
  • גמישות ונוחות – כדאי מאוד לענוד את הצמיד ולבדוק כיצד הוא מרגיש על הזרוע. ככל שהצמיד גמיש יותר, כך סביר שהוא חזק ולא יישבר. באופן כללי, הצמיד צריך להיות רופף על היד, ובטח שלא צמוד. כדאי לתת את הדעת גם לנעילת הבטיחות של הצמיד, כך שם אם תשחקו טניס, הצמיד לא ייפול…
Tennis Braclet
Tennis Braclet

Back top top