Skip to Content Contact Us

איך מודדים מידת טבעת

צוות הבורסה לתכשיטים זמן קריאה: 5 דקות מידע מקצועי

מידת טבעת היא מידה טריקית והרבה פעמים קשה לדעת מהי המידה המדויקת שלנו. אם יש לכם אופציה להגיע לחנות ולמדוד את הטבעות בעצמכם, זו כמובן האופציה המועדפת שתבטיח שתמצאו את המידה המושלמת. 

אם אתם רוצים להזמין טבעות באינטרנט או לקנות טבעות יהלומים מתנה, המדריך הבא יעזור לכם להבין איך למדוד מידת טבעת. 

איך יודעים אם טבעת מתאימה לאצבע?

בראש ובראשונה, חשוב להבין מה זה בכלל אומר שהטבעת היא במידה הנכונה. חשוב לדעת כי טבעות מכל סוג – בין אם טבעות יהלומים, טבעות זהב, אבני חן וכדומה – צריכות לשבת בנוחות על האצבע. הן צריכות להיות מספיק הדוקות כך שלא יחליקו ויפלו כך סתם, אבל מספיק משוחררות כך שהן יוכלו להחליק בקלות יחסית כשתרצו להוריד אותן. 

בדיקת מידת טבעת עם חוט

אם אתן רוצות לרכוש לעצמכן טבעת באינטרנט ולא בטוחות מהי מידת הטבעת, דרך אחת לגלות את המידה היא שימוש בחוט. בשלב הראשון, השתמשו בחוט (כמו חוט תפירה) סביב בסיס האצבע. אפשר להשתמש גם ברצועת נייר. סמנו עם עט את הנקודה בה שני הקצוות נפגשים. לאחר מכן, מדדו את המרחק הזה עם סרגל – זו מידת הטבעת שלכם. כעת מצאו באתר או בחנות את המידה הקרובה ביותר למידה הזו. שימו לב, אם מפרק האצבע שלכן גדול יותר מבסיס האצבע, מדדו את שני האזורים האלו ולאחר מכן בחרו מידה שנמצאת בין שתי המידות שמדדתן. 

לחילופין, אם אתם רוצים לקנות טבעות יהלומים כמו טבעת אירוסין וצריכים לדעת מהי המידה של הכלה לעתיד, תוכלו ללכת בשתי דרכים: הראשונה היא לקחת אתכם לחנות טבעת שלה שאתם יודעים שמתאימה לאצבע שלה. אם אתם לא יכולים לקחת אתכם את הטבעת, ניתן למדוד את המידה של הטבעת בעזרת סרט מדידה. חשוב למדוד את הצד הפנימי של הטבעת ולא את הצד החיצוני. לאחר מכן תוכלו לרכוש טבעת במידה דומה. 

מדדו בסוף היום

ידעתם שמידת האצבע יכולה להשתנות כתלות בזמן של היום ובמזג האוויר? בדרך כלל האצבעות שלנו קטנות יותר מוקדם בבוקר ובמזג אוויר קר, ולכן מומלץ למדוד מידת טבעת בסוף היום, כאשר האצבעות חמות יותר. עובדה מפתיעה נוספת היא שבדרך כלל האצבעות ביד החזקה שלנו יהיו גם גדולות יותר; לכן, חשבו באיזה יד תרצו לענוד את הטבעת לפני שתבחרו את המידה המתאימה. אם אתם ממש רוצים להיות בטוחים במידה, מומלץ למדוד 3-4 פעמים שונות במהלך היום, כדי לקבל מידה מדויקת ככל האפשר. 

זכרו שהשמיים לא נופלים אם המידה לא נכונה!

הרבה נשים חוששות להזמין טבעת באינטרנט בגלל מידה לא נכונה, וכן הרבה גברים חוששים לקנות טבעות יהלומים לאירוסין מחשש שהמידה לא תתאים. חשוב לזכור כי זה לא סוף העולם אם המידה לא נכונה, ותמיד אפשר להתאים את המידה בחנות. במהלך ההתאמה, מוסיפים או מסירים חלקים קטנים מהמתכת כדי להתאים למידה הדרושה מבלי שתרגישו כלל בהבדל!

 

 

Back top top