Skip to Content Contact Us

שרשרת שנשארת – המתנה המושלמת

צוות הבורסה לתכשיטים זמן קריאה: 5 דקות הבלוג שלנו, מתנות
תכשיטים מהווים חלק משמעותי מאוד בזיכרונות שלנו. בניגוד לבגדים ולאביזרים השונים, תכשיטים יכולים ללוות אותנו כל חיינו. הדבר נכון בעיקר לגבי שרשראות, שלא תלויות בשום גורם (למשל, אצבעות יכולות להשתנות בעוביין לאורך החיים, עגילים דורשים חורים באוזניים וכו').

 

באופן טבעי, כאשר מעוניינים לרכוש תכשיטים לרגל אירועים מיוחדים, או בתור מתנה, מסתכלים על מחירים שונים ושוקלים את האפשרויות. לפניכם מדריך שיעזור לכם להגיע להחלטות הנכונות.

 

אילו שרשראות מומלץ לקנות?

שרשרת הינה תכשיט אוניברסלי שמתאים לכל מגדר ולכל גיל. ילדים יכולים לקבל שרשראות לרגל הלידה, או יום הולדת חשוב, בר או בת מצווה ועוד. נערים ונערות מרגישים מיוחדים כאשר הם מקבלים מתנות יקרות ערך. שרשראות עשויות מחומרים שונים, מתכות או לא, וכן בצורות שונות: למשל, ניתן לעשות שרשראות המורכבות מחישוקים מחוברים, או קוביות מסועפות.
שרשראות עדינות מתאימות מאוד לנערות צעירות, בעוד שהשרשראות העבות יותר מתאימות גם לגברים ובנים צעירים. להוספת אופי וייחודיות, ניתן להוסיף לשרשראות גם תליונים בעלי משמעות, כולל שם הבעלים של השרשרת, סמלים בעלי משמעות ועוד.

 

סוגי שרשראות

כאשר בוחרים שרשרת, בין האפשרויות שנבדקות ניתן למצוא את התרכובות הבאות:

 

  • שרשראות זהב טהור – יופי נצחי ויוקרה שלא יוצאת מהאופנה.
  • שרשראות כסף טהור – חומר יפה ואסתטי, מתאים לעיצובים רבים, אך עשוי להתכהות עם הזמן.
  • שרשרות בציפוי זהב – מראה אסתטי שדומה תחילה לזהב טהור, אך עם הזמן ההבדל נעשה מובהק וניכר לעין.
  • שרשרות גולדפילד – תרכובת שבה הזהב הוא החלק החיצוני, אך בפנים יש מתכת מסוג אחר.
  • שרשראות חרוזים מקושטות – חרוזים יכולים להיות עשויים מכל חומר גלם, אפילו זכוכית פשוטה ועדיין להיראות יפה, אך מדובר באביזר יומיומי לנשים שלרוב אינו נושא ערך רגשי משמעותי.

 

האם כדאי לרכוש זהב אמיתי או חלופות?

בגלל שבשוק התכשיטים יש מגוון כה גדול, אנשים רבים שואלים את עצמם – עד כמה משתלם כיום לרכוש שרשראות מזהב אמיתי? והאמת הפשוטה היא שיש דברים שנשארים לנצח, ותכשיטים הם אחת הדוגמאות לכך. ובתחום זה, מחירים זולים עשויים לעלות ביוקר.

 

שרשראות זהב שומרות היטב על המראה, הצבע והצורה שלהן, ובכך מאפשרות להנציח רגע חשוב בזמן. בנוסף, בגלל שמדובר בפריט אוניברסלי ביותר, תמיד ניתן להחליף תליונים, לתת במתנה תכשיטים המהווים חידושים אחרונים בעולם התכשיטנות, כאשר השרשרת האיכותית לנצח תישאר הבסיס העיקרי לקישוט.

 

ראוי לציין ששרשראות שנמצאות על גוף האדם לאורך זמן צריכות להיות עשויות מחומר איכותי. לאנשים שונים יש רגישויות שונות למתכות מסוגים שונים, אך זהב טהור לא גורם לתגובות אלרגיות, ואפילו ניתן להיכנס אתו למקלחת.

 

חומרים מסוגים זולים יותר עלולים להביא לגירויים, אקזמות ותופעות לא נעימות אחרות, כך שרצוי לא להעניק מתנות אילו לאדם קרוב. כאשר מעוניינים לרכוש שרשרת שנשארת – זהב טהור הוא התשובה האולטימטיבית.

Back top top