Skip to Content Contact Us

מתנות ליום נישואין – רעיונות מדליקים ומקוריים

צוות הבורסה לתכשיטים זמן קריאה: 5 דקות מתנות
יום נישואין מציין את מספר השנים שבני הזוג נשואים, ונהוג לחגוג את האירוע בדיוק בתאריך בו נערכה החתונה. על פי המסורת בעולם המערבי מקובל להעניק מתנות זה לזו, כאשר גם קרובים וחברים מעניקים מתנה מקורית בחגיגה הנערכת ליום הנישואין. ישנם ימי נישואין הנחשבים לחשובים יותר, לדוגמה 5 שנות נישואין, 10 שנות נישואין, חתונת הכסף (25 שנות נישואין) וחתונה הזהב (50 שנות נישואין).
מסתבר שבמדינות שונות יש כללים ברורים ושונים לחגיגת ימי נישואין. כך לדוגמה ביום השנה החמישי לנישואין נהוג להעניק מתנות מעץ, ביום השנה ה-20 מעניקים מתנות מפורצלן, ביום השנה ה-40 מעניקים מתנה עם אבן אודם וכדומה. אם אתם עומדים לחגוג בקרוב יום נישואין, או שאתם מחפשים מתנה מקורית ומדליקה ליום נישואין של ההורים או זוג חברים – כדאי לכם להזמין מארז מהודר ויוקרתי לגבר או לאישה, תכשיטים משובצים באבני חן ויהלומים או מתנות מקוריות אחרות.

מארז יוקרתי בעיצוב אישי

המנהג להעניק מתנות ליום הנישואין החל בגרמניה כבר בימי הביניים. בתקופה זו היה נהוג להעניק לאישה החוגגת 25 שנות נישואין זר העשוי מכסף. הזר ניתן לה על ידי שכניה וחבריה הקרובים. לרגל 50 שנות נישואין קיבלה האישה זר מזהב, וכך למעשה השתרש הנוהג של חתונות הכסף והזהב. עם השנים הרחיבו את רשימת הסמלים הנהוגים בכל שנת נישואין: בעבר היה נהוג להעניק תכשיט משובץ ביהלומים ביום השנה ה-70 לנישואים, ואילו כיום מקובל לתת את היהלום ביום השנה ה-60.
גם בעולם המודרני בו אנו חיים ממשיכים את המסורת של הענקת מתנות ליום נישואין. בני הזוג קונים מתנה מקורית לחצי השני שלהם, והם לרוב זוכים לקבל גם מתנות מבני המשפחה ומחברים המשתתפים במסיבה לציון האירוע. כאשר מחפשים מתנות מקוריות ליום נישואים כדאי להתמקד במארזי היוקרה המעוצבים אותם ניתן להזמין באופן מקוון, ללא צורך להסתובב שעות ארוכות בקניונים ובלי לקום מהספה הנוחה בבית.
יש מגוון עצום של מארזי מתנה מהודרים ומעוצבים המתאימים כשי ליום נישואין. למשל מארז יוקרתי לגבר הכולל בקבוק וודקה ממותג מוכר, שייקר להכנת קוקטיילים, סיגר איכותי באריזה יוקרתית, מקרונים בצורת לבבות ופריטים מדליקים נוספים. לאישה אפשר להעניק מארז מתנה יוקרתי הכולל שמפניה מעולה עם כוס מעוצבת, מארז מקרונים בצבעי פסטל, קאפקייקס איכותיים, חפיסת שוקולד והפתעות נוספות. ניתן להעניק גם מארז יוקרתי הכולל מבחר עוגיות ודברי מתיקה, יחד עם שמפניה ומתנות נוספות שמחממות את הלב. מיותר לציין כי כל המארזים מגיעים באריזה מקורית ומדליקה, עם כרטיס ברכה עליו ניתן להוסיף ברכה אישית.

תכשיטים ליום נישואין

כדי לשמח את הבעל ו/או את האישה, אין כמו תכשיטים משובצים ביהלומים ובאבני חן, בעיקר לימי נישואין מיוחדים כמו 10 שנים, 25 שנה וכן הלאה. אפשר לרכוש טבעת מהודרת ומשובצת ביהלום אחד או יותר, וזוגות יכולים לרכוש טבעות עם חריטה של שמות בני הזוג כסמל לנצחיות ולאהבה. כמו כן, אפשר להעניק לזוג החוגג יום נישואים תכשיטים יוקרתיים כגון צמיד יהלום, תליונים, עגילים, שעונים משובצים באבני חן וכדומה.
אם החלטתם שתכשיטים יהיו המתנות ליום נישואין הזה, חשוב כמובן להתאים את התכשיטים שאתם בוחרים לסגנון של בת או בן הזוג. אם בת הזוג נוהגת לענוד עגילי זהב בלבד, זה לא הזמן להעניק לה עגילי כסף. ואם היא לא נוהגת להסתובב עם צמידים על הזרועות, כנראה שגם לזה יש סיבה ואין טעם לנסות דווקא את יום הנישואין הזה כדי לקנות לה צמיד. בהתאמה, אם הוא דווקא בעניין של תכשיטים ועונד שרשראות או צמידים, תוכלי לרכוש לו תכשיט אך דאגי שיהיה בסגנון שהוא אוהב. יום הנישואין הוא הזדמנות להראות שאתם מכירים אחד את השניה היטב, ולכן אל תפשלו בבחירת המתנה המושלמת!

חידוש נדרים

בימי נישואין עגולים ומרגשים זוגות רבים בוחרים לבצע טקס "חידוש נדרים", מעין חתונה מחודשת במהלכה בני הזוג מחדשים את נדרי החתונה ומצהירים מחדש על אהבתם. בטקס של חידוש נדרים מקבלים כמובן המון מתנות ליום נישואין מכל המוזמנים, וכן ניתן לחדש גם את טבעת הנישואין, לשדרג אותה, להוסיף חריטה מרגשת על הטבעת או אפילו לבחור בטבעות יהלומים חדשות.

חופשה או אטרקציה

היום הרבה פעמים מחליטים להעניק מתנות ליום נישואין בצורה חוויתית יותר – כמו חופשה בחו"ל (שיכולה להיות בהפתעה) או בית מלון/צימר בארץ. לחילופין, חלק מהזוגות מחליטים ללכת על מתנות ליום נישואין בסגנון אטרקציות שונות – זה יכול להיות משהו הרפתקני ואקסטרימי כמו קפיצה חופשית או ראפטינג, או סגנון יותר עדין כמו ביקור ביקב, סדנת בישול או סדנת קוקטיילים. כמובן, אם רוצים להשקיע, ניתן לשלב את האטרקציה או החופשה עם מתנות ליום נישואין כמו טבעות יהלומים, עגילי זהב או צמידים, או פשוט זר פרחים צבעוני, בקבוק יין וחבילת שוקולדים מפנקת.

מתנות להורים שחוגגים יום נישואין

ילדים להורים שחוגגים יום נישואין נוהגים גם הם להצטרף לחגיגה, לקנות מתנה עבור ההורים שלהם ולחגוג את המשפחה שהם הקימו יחד. ישנן אפשרויות רבות למתנה מהילדים להוריהם: תוכלו להכין אלבום מרגש של תמונות משפחתיות, לערוך חגיגה עם ארוחה שהכנתם במו ידיכם, להדפיס מספר תמונות על עץ או קנבאס לתלייה על הקירות וכן לרכוש עבור ההורים חופשה מפנקת בארץ או בחו"ל. אין ספק שההורים יעריכו כל מתנה שתעניקו להם לכבוד היום המיוחד הזה, שחוגג אותם כזוג אבל חוגג כמובן גם אתכם כמשפחה שנוצרה כתוצאה מאותו יום לפני כך וכך שנים.

מתנות ליום נישואין הן ההזדמנות להראות את האהבה שלכם

יום הנישואין הוא בהחלט יום מרגש, היום בו החלטתם שאתם בוחרים אחד בשניה בתקווה לכל החיים. המתנות שאתם מעניקים אחד לשניה מדי שנה מייצגות את ההמשכיות של ההחלטה הזו, ומחזקות את האמונה והאהבה שלכם אחד לשנייה, המתגברת משנה לשנה. לכן, אל תזלזלו בבחירת המתנה המושלמת!

Back top top