Skip to Content Contact Us

בחירת טבעת אירוסין: עשה ואל תעשה

צוות הבורסה לתכשיטים זמן קריאה: 5 דקות הבלוג שלנו

הגעת לרגע המרגש של בחירת הטבעת שאותה תענוד בת זוגתך המיועדת שנים רבות וטובות. בשל כך, מומלץ מאוד שלא לטעות בבחירת הטבעת עבור בת הזוג שלך. נשים שונות אוהבות תכשיטים שונים. לא כולן מתחברות לטבעת היהלום המסורתית, ישנן נשים המעדיפות דווקא אבני חן או פנינים, לעומתן יש נשים שאוהבות יהלומים מאוד ורוצות אבן אחת גדולה במרכז או סגנון עמוס יותר מלא ביהלומים לשוות לטבעת גודל גדול יותר ומראה יוקרתי יותר. כדי להבטיח שתעשה את הבחירה הנכונה, הכנו עבורך רשימה מפורטת של עשה ואל תעשה ושיהיה בהצלחה!

 שקול את הסגנון וההעדפות של בת הזוג שלך

כפי שציינו לעיל, נשים שונות אוהבות סגנונות שונים. לכן, חשוב מאוד להבין מהו התכשיט שבחירת ליבך הכי מתחברת אליו. למשל ישנן נשים שאוהבות מאוד אבנים בחיתוך עגול, וישנן נשים שיעדיפו חיתוך מרובע או מלבני. ישנן מי שיעדיפו צורה של טיפה או מרקיזה, והרומנטיות במיוחד אולי יעדיפו דווקא צורת חיתוך של לב. אך לא בכך תמה המשימה שלך. גם גווני הזהב השונים חשובים. תוכלו לבחור בטבעת בגוון זהב צהוב, זהב לבן וזהב אדום. 

טבעת בגוון זהב צהוב מתאימה יותר לנשים שיש להן חיבה עזה לתכשיטי זהב. טבעת בגוון זהב לבן תבליט יותר את היהלומים המשובצים עליה ותיתן לה את הכבוד הראוי וטבעת על גבי זהב אדום היא ייחודית, שכן זהו גוון מעניין שחזר כעת ונחשב טרנדי ביותר. אם זוגתך בענייני צו האופנה האחרונים, זהו הגוון בשבילה.

הגדר תקציב ריאלי

טבעות אירוסין יכולות להגיע לאלפי שקלים. כדי לא להוציא סכומי עתק רצוי לבדוק פרמטרים שונים בטבעת אשר לפיהם תבין מהן היכולות הכלכליות שלך בעת קניית הטבעת. טבעות יהלומים אשר נחשבות ליוקרתיות נחלקות ליהלומי מעבדה אשר נחשבים לזולים יותר באופן משמעותי ולטבעות של יהלומים מן הטבע אשר מחירן יקר יותר. נציין כי יהלומי המעבדה יפהפיים ובהחלט מועמדים מצוינים לכל טבעת אירוסין. בנוסף יש להתייחס לצלילות של האבן, ככל שהיא נקייה יותר כך היא יקרה יותר. 

יש להתייחס לרמת הניקיון שלה, ככל שהפגמים בה קטנים ובלתי נראים לעין כך מחירה יהיה גבוה בהתאמה. יש להתייחס לסגנון החיתוך של האבן משום שיש חיתוכים שקשה יותר לבצע ביהלומים, יש להתייחס לגודל האבן, הכוונה כמה קראט או נקודות אתה בוחר כשטבעת של חצי קראט (50 נקודות) היא בעלת מסה מכובדת וטבעת של קראט שלם כבר תהיה בעלות גבוהה באופן משמעותי. וכמובן שיש להתייחס אם יש אבנים נוספות בטבעת או שמדובר בטבעת סוליטר (סוליטר – אבן יחידה המשובצת בטבעת).

 

מהי החשיבות של תעודת הערכה עבור יהלום ומדוע אתה חייב אותה?

תעודת הערכה ליהלום משמעותה שהיהלום נבדק על ידי מכון גמולוגי המבצע בדיקה קפדנית ומחמירה, שבודק את טיב האבן ואיכותה. תפקיד המכון לספק לך מידע מדויק לגבי האבנים הטובות והיהלומים שברשותך. בנוסף, בעצם קבלת התעודה אתה למעשה מקבל הערכה מדויקת לגבי המחיר של האבן, מידע לגבי ארץ המוצא של האבן ואת האפשרות לסחור בה בעתיד, שכן היא מבוטחת ובעלת תעודת הערכה. 

נציין גם שישנם מכוני הערכה אשר לא יעניקו תעודות הערכה לאבנים שמחירן מתחת ל- 5000 ₪. ניתן לקבל תעודה לאבן שגודלה 0.30 נקודות אך לרוב ימצאו תעודות כאלו לאבנים בגודל של חצי קראט לפחות.

על גבי האבן חורטים חריטה עדינה שניתן לראות באמצעות מיקרוסקופ. כך ניתן להבטיח כי היהלום אכן עבר בדיקה והערכה במכון גמולוגי מורשה, ובאמצעות החריטה הזו תוכל להשוות כי היהלום ותעודת ההערכה שבידך אכן תואמים. 

חשוב לשים לב שאתה מקבל תעודה מקורית מקרטון קשיח שהיא מנוילנת ולא צילום או העתק זול.

כיצד תדע מהו גודל האצבע של בת זוגתך?

כדי לדעת מהו גודל הטבעת הנכון יש למדוד את האצבע של  בת הזוג. זאת ניתן לעשות בקלות. תוכל לקחת אותה לכל דוכן תכשיטים שבו היא תמדוד טבעות שיתאימו לאצבעותיה, ולאחר שהיא תסיר אותן לבקש מהמוכר לשים את הטבעת במכשיר המודד את הקוטר. כך תוכל לדעת בוודאות שזו המידה, שכן יש הבדל בין גודל האצבעות ביד ימין ליד שמאל.

לאחר שדנו באריכות על מה שכדאי שתעשה לפני רכישת הטבעת, כעת נדון מה כדאי שלא תעשה.

אל תנחש לבד מה היא אוהבת

יכול להיות שאתה חושב שאתה יודע איזה סגנון של טבעת אירוסים זוגתך תאהב, אך המציאות היא שאתה עלול להיות מופתע. כיוון שמדובר בטבעת בעלת משמעות כה גדולה, שהיא תצטרך לענוד על אצבעה זמן רב, כדי לעשות בחירה מושכלת שאכן זוגתך תאהב ותרגש אותה מאוד.

אל תקנה חיקויים זולים

גם אם ידך אינה משגת ותקציבך אינו רב, אל תקנה לזוגתך חיקוי של יהלום. פנה למקום שיוכל לסייע לך לבחור עבורה יהלום יפה או טבעת עם אבני חן התואמת את העדפותיה, שיהיו בתקציב שהגדרת.

 

Back top top