Skip to Content Contact Us

באיזה אצבע עונדים את טבעת האירוסין?

צוות הבורסה לתכשיטים זמן קריאה: 5 דקות הבלוג שלנו, מידע מקצועי

סוף סוף הגיע הרגע המיוחל שבו תתרחש הצעת הנישואין שאותה תכננת זה זמן רב. כבר בחרת טבעת ועכשיו ברגע האמת שבו כרעת על ברך אחת וקיבלת תשובה חיובית מאהבת חייך, הגיע העת לענוד את הטבעת על אצבעה של אהובתך. ברגע זה ייתכן שלא תהיה בטוח מהי האצבע הנכונה שעליה יש לשים את טבעת האירוסין. כדי למנוע את רגע הבלבול הזה יש לנו את התשובה לשאלה הנצחית הזו – איפה שמים את טבעת האירוסין?

על איזו אצבע שמים טבעת אירוסין?

לשאלה איפה שמים טבעת אירוסין ישנה תשובה אחת קצרה. את הטבעת שמים על אצבע הקמיצה הנמצאת בכף היד השמאלית. אם אינכם בטוחים איזו אצבע היא הקמיצה, זוהי האצבע הנמצאת מימין לזרת. הסיבה לכך ששמים את הטבעת דווקא על אצבע זו נובעת כמובן ממנהגים ארוכי שנים, שאותם נציג בפניכם כאן, שכן מדובר בהיסטוריה מעניינת. אגב, ביהדות מסורת זו נהוגה מזה כמה מאות שנים. 

לאחר החתונה, כאשר טבעת הנישואים מצטרפת, נשים רבות נוהגות להעביר את טבעת האירוסין ליד ימין, משום שאין התאמה בין הטבעות כך שניתן להניחן האחת מעל השנייה באותה האצבע. יחד עם זאת, כיום ניתן בהחלט לרכוש טבעת נישואים אשר תשב על האצבע בצורה מושלמת לצד טבעת האירוסין. 

מדוע שמים את טבעת האירוסין על הקמיצה ביד שמאל?

הסיבה לכך שנוהגים לענוד את טבעת על אצבע הקמיצה ביד השמאלית, היא משום שבעת העתיקה הייתה אמונה כי באצבע זו ישנו וריד המוביל היישר אל הלב. הטבעת העגולה מסמלת כמובן את אהבתם הנצחית בין בני הזוג, אשר לה אין סוף או התחלה. כך ענידת הטבעת באצבע זו מסמלת את הבטחת האהבה הנצחית המחוברת אל הלב. כמובן שכיום עם הידע הרפואי המודרני, ידוע כי בכל אחת מאצבעות כפות הידיים ישנם ורידים המחוברים אל הלב, אך המסורת הרומנטית עדיין נותרת בעינה. 

חשוב לדעת כי מבחינת ההלכה היהודית אין כלל חובה לענוד את הטבעת על אצבע מסוימת, משום שהטבעת עצמה היא הסמל לאהבה ומיקומה אינו משפיע על משמעותה. 

עובדות מעניינות על מיקום טבעת האירוסין

מכיוון שיש לטבעת האירוסין מסורות רבות וארוכות שנים, ישנן עובדות מעניינות רבות שאותן אנשים אינם מכירים ובהחלט כדאי להכיר את ההיסטוריה שמאחורי התכשיט החשוב הזה והמקום שבו הוא נענד.

העובדה המעניינת הראשונה היא שלא בכל תרבות נהוג לענוד את טבעת האירוסין על הקמיצה ביד שמאל. בגרמניה והודו למשל נהוג לענוג אותה דווקא ביד ימין. הסיבה לכך היא שהמילה "שמאל" בלטינית יכולה להתפרש גם כמילה "זדוני", כך העדיפו להימנע מענידת הטבעת ביד הנחשבת לברת מזל הרבה פחות. 

במדינות אחרות ענידת טבעת האירוסין אינה שמורה לכלות בלבד, שכן גם הגברים עונדים טבעות המבטיחות את אהבתם הנצחית. בחלק מהמדינות הללו הגברים עונדים את טבעות האירוסין דווקא ביד ימין ולא ביד שמאל. לאחר טקס הנישואים יעבירו הגברים את הטבעת מיד ימין ליד שמאל. 

אין לבחור את טבעת האירוסין המושלמת?

כמובן שלפני שלב ענידת טבעת חשוב לבחור את טבעת האירוסין המושלמת בראש ובראשונה. אם אתם לא בטוחים איך לבחור טבעת אירוסין אספנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת בקלות יתרה. 

  • הטיפ הראשון שיוכל לעזור לכם לבצע את הבחירה הנכונה, הוא להתייעץ כמובן עם חברה או בת משפחה של הכלה לעתיד, אשר תוכל להמליץ על סגנון הטבעת שהכי יתאים לטעמה ורצונותיה. ייתכן שכבר הספקת לקבל את הפרטים הללו ישירות מאהובתך, אך אם לא, להתייעץ עם אדם קרוב אחר יכולה להיות דרך נפלאה להימנע מטעות. 
  • שנית, חשוב לדעת מאיזו מתכת תרצו שהטבעת עצמה תהיה עשויה. אנו ממליצים לבחור בזהב או פלטיניום אשר ישמרו על צורתם וצבעם לאורך זמן רב. ניתן כמובן לבחור זהב במגוון צבעים כמו זהב לבן, זהב צהוב או זהב אדום, כדי להתאים את הטבעת לסגנון הרצוי עוד יותר.
  • השלב הבא בבחירת טבעת האירוסין הוא בחירת צורת היהלום. ישנן צורות רבות לגימור היהלום שמהן תוכלו לבחור כמו חיתוך עגול, חיתוך מרובע או חיתוך אגס.
  • כעת הגיע העת לבחור האם תרצו לרכוש טבעת בעלת יהלום יחיד או שמא תעדיפו לרכוש טבעת שבה ישנו יהלום מרכזי ולצידו משובצים יהלומים קטנים נוספים. אם אתם רוצים לבחור בסגנון הטבעת הקלסי ביותר, תהיה זו טבעת הסוליטר, שבה ישנו יהלום משובץ יחיד. 
  • ישנם גם סוגי שיבוץ שונים שמהם תוכלו לבחור וגם כאן הכול עניין של טעמה האישי של הכלה לעתיד. ישנו שיבוץ כוס, שבו היהלום יושב בתוך מעמד דמוי כוס כך שחלק מהיהלום שקוע בתוך הטבעת. לעומת זאת ישנו שיבוץ קלשון שבו היהלום עומד מעל לטבעת באמצעות מעמד המזכיר בצורתו צורת קלשון. 
  • הטיפ האחרון שניתן הוא שבסוף אין בחירה נכונה ולא נכונה, אך חשוב שלא להתפשר על האיכות. על טעם אישי לא ניתן להתווכח, אך טבעת איכותית תלווה אתכם לאורך שנים ארוכות ללא פגם. 

 

Back top top