Skip to Content Contact Us

כמה עולה טבעת אירוסין?

צוות הבורסה לתכשיטים זמן קריאה: 5 דקות הבלוג שלנו, מידע מקצועי

הצעת נישואים היא השלב הראשון המעיד על הכרזה רשמית למיסוד היחסים בין בני זוג. היום ישנן הצעות נישואים שבהן המשפחות מוזמנות, המיקום שבו בחרתם להציע את ההצעה כבר מוכן ומקושט, וכעת נשאר לכם רק להפתיע את בת הזוג בהצעה ובציפייה לתשובה חיובית. אך כדי לקלוע לטעמה של בת הזוג ולהבין על אילו עלויות מדובר אספנו עבורכם את כל המידע הנדרש. 

בטבעת זו

אחד החלקים המרגשים בהצעת הנישואים הוא הענקת טבעת, שכן זהו התכשיט המבטא את ההשקעה, המחשבה, התכנון והרצון לבטא את האהבה שלכם כלפיה. 

את טבעות הנישואין בני הזוג לפעמים בוחרים ביחד, אך את טבעת האירוסין בן הזוג בוחר בעצמו, ויש לכך משמעות.

 לטבעות אירוסין יש קסם מיוחד, הן מרגשות ויפות, ובניגוד לטבעות נישואין שצריכות להיות עגולות וחלקות ללא אבנים משובצות, בטבעות אירוסין אפשר לבחור בין סוגים רבים של עיצובים. יש טבעות עדינות ודקות, יש אחרות המשובצות ביהלומים בכל מיני גדלים או טבעות סוליטר שבהן יש אבן יהלום אחת גדולה. בנוסף, יש טבעות בשילוב יהלומים ואבני חן בצבעים שונים, וגם הזהב עצמו יכול להגיע במספר גוונים – לבן, צהוב ואדום. 

אלו פרטים קובעים את המחיר של טבעת אירוסין?

טבעת אירוסין היא התכשיט הראשון הרשמי בין בני הזוג, ואליה אמורה להצטרף בעתיד גם טבעת נישואין. נשים רבות ממשיכות לענוד את שתי הטבעות לאורך שנים, שכן שתיהן טומנות בחובן מסורת ורגש יחד עם עיצוב בטעם אישי. 

כדי לבחור את הפריט הנכון מתוך המגוון הגדול, חשוב לדעת ראשית מה משפיע על מחירי הטבעות.

יהלומים הם לנצח

יהלומים הם אבנים הנחשבות ליוקרתיות, אלגנטיות ונצחיות, ואין ספק שיהלום הופך כל תכשיט לעשיר ויקר. אבל יש הבדלים רבים בין היהלומים המשפיעים על מחיר התכשיט, וכדאי להכיר אותם כדי לבחור את מה שמתאים לכם. השוני בין האבנים הוא תוצאה של גודל היהלום, הצבע שלו יחד עם פרמטרים ייחודיים לאבנים אלה. תכונות היהלומים נקבעות לפי שיטה מקצועית בין־לאומית וכוללות מספר נקודות:

פרטי זהות לכל תכשיט

לכל תכשיט המשובץ ביהלומים יש תעודת זהות – תעודה גמולוגית – המהווה מסמך רשמי המפרט את איכות האבנים המשובצות בו, על פי קריטריונים ברורים. בתעודה מפורטים ממצאי הבדיקה המקצועיים הכוללים משקל (Carat), ניקיון (Clarity), צבע (Color) וחיתוך (Cut), הנבחנים לפני השיבוץ בתכשיט. תעודה רשמית זו מתקבלת אחרי בדיקה שמתבצעת במעבדה גמולוגית ומעידה על המאפיינים, אשר גם משפיעים על המחיר. 

  • ניקיון האבנים – רכישת יהלומים צריכה להיעשות במקום אחראי ומקצועי, המבטיח איכות ואחריות, ויחד עם הבחירה חשוב לדעת מה משמעות הביטוי רמת ניקיון האבנים. הניקיון מעיד על רמת הליטוש של האבנים, כלומר רמת הניקיון מפגמים פנימיים וחיצוניים, בדיקה שנעשית על ידי מכשור מקצועי. ככל שהיהלום "נקי" יותר, כך מחירו עולה. 
  • צבע היהלום – אף על פי שאנו רגילים לחשוב שיהלומים הם שקופים, ישנם צבעים נוספים לאבנים יוקרתיות אלה, כאשר הגוון השקוף יהיה היקר ביותר ומתחתיו הגוונים הופכים לצהבהבים יותר ועלותם יורדת. חוץ מהגוון השקוף המסורתי, יהלומים מגיעים בגוונים נוספים המשפיעים גם הם על המחיר ככל שהם נדירים יותר כגון: צהוב, כחול, שחור וורוד.
  • חיתוך – פרמטר זה כולל את צורת האבן המלוטשת כמו גם את הפרופורציות שלה והגימור. יש חיתוך בגימור עגול וחיתוך בצורות אחרות.
  • משקל – משקל היהלום נמדד בקראטים, ואם נרצה לדמות לגרמים, קראט אחד שווה לחמישית גרם. ככל שמשקל היהלום גדול יותר, כך מחירו יהיה גבוה יותר. המשקלים נעים לרוב בין 0.50 ל-1.50 קראט. בחירת היהלום וגודלו יכולה להשפיע על עיצוב התכשיט, ואם בוחרים אבן אחת גדולה או כמה אבנים קטנות יש לכך השפעה על המחיר.

מתחדשים

מלבד היהלומים, יש תכשיטים המשובצים באבני חן מרהיבות בצבעים רבים, שגם מחיריהן שונים אלה מאלה, וניתן גם לשלב יהלומים ואבני חן באותה הטבעת. מלבד האבנים, גם למשקל המתכת – זהב צהוב, זהב לבן או זהב משולב – יש משמעות והשפעה על המחיר משקל המתכת נמדד לפי משקל בגרמים כאשר ככל שיש יותר זהב כך הטבעת תהיה יקרה יותר וככל שהקראט של הגוון משתנה כך גם המחיר שלה. 

Back top top